Detaljan vodič kroz SEO optimizaciju, odgovori na pitanja što je SEO, kako i zašto se radi, tko treba, a tko ne treba raditi optimizaciju.
FAQ je skraćenica od Frequently Asked Questions, a predstavlja često postavljana pitanja i odgovore na njih iz određene teme. Na našoj stranici ćemo se fokusirati na pitanja i odgovore nama najbitnije teme, a to je SEO optimizacija web stranice (sajta).
Glavni nam je cilj upoznati Vas sa osnovnim pojmovima iz "SEO svijeta" kako bi što lakše razumjeli što je SEO optimizacija i zašto ga treba raditi, kada i kako se radi SEO sajta, što je organski, a što plaćeni promet. Uz to ćemo Vam ukratko prikazati kako "funkcionira" Google tražilica, koji su najbitniji faktori rangiranja web stranice za 2022. godinu i što sve utječe na poziciju Vaše web stranice. Prethodno spomenuto ćemo opisati sa pojmovima koje svatko može razumijeti, bez obzira kakvo predznanje ima ili nema o SEO optimizaciji .
SEO optimizacija je niz aktivnosti na samoj web stranici, ali i izvan nje, kako bi se podigla posjećenost stranica s web tražilica. Ovo se postiže kroz poboljšanje mjesta na rezultatima pretraživanja (tzv. SERP - Search Engine Results Page) za odgovarajuće ključne riječi. Bolje rangiranje ključnih riječi na tražilici znači veći broj besplatnih posjeta (tzv. organski promet) i potencijalnih kupaca za Vašu uslugu i/ili proizvod.
SEO je nešto od čega mnogi "bježe" ili nešto što mnogi ne žele raditi, razloga je zasigurno više:
- SEO optimizacija traje (vremenski) i sa 100% sigurnošću ne možemo predvidjeti njen ishod, jer ovisi o mnogim faktorima (kvaliteti vašeg sadržaja, domeni, konkurenciji, proizvodu, opisima, dizajnu i kvaliteti web stranice, brzini web stranice, itd.), ali ako se kvalitetno i ispravno radi rezultat mora doći u 99% slučajeva.
- Neki klijenti su se "opekli" jer neka SEO agencija nije odradila posao do kraja i/ili nije kvalitetno odradila analizu i optimizaciju web stranice i jednostavno ne vide razlog zašto raditi SEO na svojoj web stranici.
- Mnogima je to tema o kojoj ne znaju ništa ili jako malo pa smatraju da je to nešto "nepostojeće" ili "svemirski".
SEO (eng. Search Engine Optimization) ili optimizacija web stranica za tražilice se pojavljuje pojavom prve web stranice davne 1991. godine. Nakon toga iz dana u dan, iz minute u minutu nastaju nove web stranice sa raznim sadržajem. Više web stranica znači veća konkurencija, veća konkurencija znači veća borba, veća borba znači teže doći do boljeg rangiranja na tražilici.
Osnovni cilj svake SEO optimizacije web stranice jest postići što bolje pozicije za što više odgovarajućih ključnih riječi Vašeg poslovanja na tražilici. S obzirom da je Google najčešće korištena tražilica u svijetu i u Hrvatskoj, često ćete čuti pojam Google SEO ili optimizacija web stranica za Google tražilicu.
SEO InforMacija! Na početku je SEO doslovno zamišljen kao optimizacija web stranica "za tražilice", dok današnji SEO moramo usmjeriti prema korisniku, tj. osobi koja traži neku informaciju, uslugu i/ili proizvod.
Raditi (pravilan!) SEO znači poštivati sva pravila Google algoritma (tzv. WHITE hat SEO), a ni u kojem slučaju raditi ono što se ne smije i što nije dozvoljeno (tzv. BLACK hat SEO).
Razlozi zašto raditi SEO optimizaciju sajta:
- Poboljšanje posjećenosti direktno sa tražilica (tzv. organski promet).
- Veća posjećenost na web stranici bi trebala značiti veća prodaja usluga i/ili proizvoda koje nudite (ako je web stranica dobro osmišljena i dizajnirana).
- SEO analizom i postupkom optimizacije se rješavaju svi "nevidljivi" problemi na stranici, a koji utječu direktno i/ili indirektno na rangiranje Vaše stranice na Google tražilici.
- Bolje korisničko iskustvo (tzv. user experience) često znači i bolja prodaja Vašeg proizvoda i/ili usluge.
- Strukturu vaše stranice skeniraju web "roboti", tzv. SEO bot-ovi i što bolje oni "razumiju" sadržaj na vašoj stranici, to obično znači bolje rangiranje na tražilici. Koliko dobro ili loše će tražilica razumijeti sadržaj na vašoj stranici ovisi o mnogim faktorima, a pravilnim pristupom SEO optimizaciji povećavamo te mogućnosti da se Vaš sadržaj pojavi na što boljim pozicijama za korisnika koji traži određenu uslugu, proizvod i/ili informaciju.
Tehnički SEO ili tehnička SEO optimizacija je ono osnovno, temelj na koji poslije "slažemo kockice" za uspješnu SEO optimizaciju. Bez kvalitetnog tehničkog SEO-a, nema uspješne i dugoročne SEO optimizacije.
U nastavku nekoliko temeljnih stavki za uspješan tehnički SEO:
1. koristite sigurni https:// protokol na svojoj stranici, jer Google od 2014. godine daje prednost "sigurnijim stranicama", a to su one koje imaju https protokol (npr. https://www.mk-marketing.hr), a ne http.
2. Vaša web stranica mora imati odličnu mobilno prilagođenu verziju (tzv. mobile friendly) ako želite imati kvalitetan rezultat SEO optimizacije. Mobilno prilagođena web stranica znači najbolji mogući način prikaza sadržaja vaše web stranice na mobitelu, tabletu, laptopu ili desktop računalu.
3. Brzina učitavanja Vaše stranice je jedan od bitnih faktora optimizacije Vaše stranice. Vrijedi pravilo da su spore one web stranice koje se učitavaju duže od 4-5 sekunde (koristite alat PageSpeed Insights za provjeru).
4. Riješite problem istog sadržaja na više mjesta, tzv. duplicirani sadržaj (duplicate content). Duplicirani sadržaj može biti zbunjujući za korisnika (ali i za tražilice), također se može koristiti kao pokušaj manipuliranja za boljim rangiranjem u pretraživanju na tražilici, što Google otkrije i kazni prije ili kasnije.
Ako imate sadržaj koji želite prikazati na više mjesta, onda se na odgovarajući način koristi tzv. canonical tag.
5. Kreirajte XML sitemap datoteku, koja pomaže tražilicama da što bolje shvate kako je vaš sadržaj povezan, koje su putanje i koje stranice želite indeksirati (prikazati na tražilici), a koje ne.
6. Dodajte Structured data markup na Vašu stranicu (kako funkcioniraju strukturirani podaci). Structured data markup je kod koji generirate i dodate na vašu (pod)stranicu, kako bi Google bolje razumio Vaš sadržaj, ali prikazao i kroz tzv. Google rich snippet results.
7. Registriraje Vašu stranicu u Google Search Console i Bing Webmaster tools, to su alati koji Vam omogućuju da prijavite Vašu stranicu na tražilice Google i Bing (od Microsofta).
Za mnoge stvari u digitalnom i virtualnom svijetu možemo odrediti cijene, npr. znamo koliko određeni proizvod košta u web shopu na taj dan, sa ili bez akcijske cijene. Znamo također da određen online tečaj možemo kupiti za xx €, kako bi poboljšali svoj engleski (npr. da bi bolje pratili SEO tečaj i dodatno se educirali) ili da hranu preko Glovo aplikacije plaćamo toliko i toliko sa "besplatnom" dostavom (iako je u ukupan iznos već sve uračunato kroz skuplje cijene hrane u odnosu na mjesto prodaje - dućan, restoran, fast food).
Međutim, bez obzira što je Google-ov algoritam toliko napredovao, on i dalje nije svemoguć. Teško da ćemo pronaći odgovore na neka ispod postavljena pitanja o cijeni, jer je (skoro pa) nemoguće jednoznačno odrediti cijene za ovakve i slične upite:
- koliko je servis auta?
- koliko koštaju košarkaške cipele?
- koliko košta novi Citroën C3?
- koje su cijene najboljih LED monitora?
- i sl.
Što je zajedničko svim gore navedenim pitanjima? Nisu definirana do kraja, barem što se cijene tiče, pitamo za cijenu servisa auta, a nismo naveli što treba servisirati, model i godište auta, tražimo cijenu novog Citroëna, a nismo naveli koji motor, oprema (iako će ovdje Google možda izbaciti neke rezultate cijene s rasponom od najmanje do najveće).
Zanima nas koliko koštaju najbolji led monitori, a da se prije toga nismo upitali, što znači uopće "najbolji" ili "najbolja" i tko to određuje? Netko pojam "najbolji" veže uz izgled, funkcionalnost, brzinu, dok nekome drugom znači pouzdanost i prepoznatljiv brend, a ima i onih koji misle da je uvijek najbolji onaj najskuplji proizvod.
Tako vrijedi i za SEO cijene - teško (nemoguće) je odrediti cijenu SEO optimizacije, ako imamo premalo podataka. Za kvalitetnu analizu i preciznu SEO ponudu za razne usluge (SEO audit, istraživanje konkurencije i ključnih riječi, On-Page i Off-Page optimizacija) trebaju nam prvo osnovne informacije. Treba nam informacija o kojoj web stranici se radi, koliko je stara stranica (domena), koliko ima indeksiranih stranica, na kojim jezicima imate trenutno sadržaj i/ili na kojim jezicima želite raditi optimizaciju, tko je vaša konkurencija, koje su Vam primarne ključne riječi Vašeg poslovanja, na kojim tržištima želite da pratimo (mjerimo) rezultate našeg SEO posla (država, regija, grad) i sl.
Ovo su samo neka od osnovnih pitanja, na koje prvo trebamo dobiti odgovor, kako bi napravili kvalitetnu analizu i SEO ponudu za optimizaciju vaše web stranice. Ispuni SEO upitnik i saznaj cijenu optimizacije.
Saznaj zašto je bitno odraditi kvalitetnu i detaljnu analizu vaše web stranice
U našoj metodologiji SEO optimizacije, SEO audit analiza je 1. korak. SEO audit analizom ćemo definirati na koji način je optimalno prezentirati sadržaj za Vašu publiku, otkriti probleme (s tehničke strane) i dati prijedloge rješenja. Krajnji cilj je, da Vašu stranicu optimalno „podesimo“ za što bolje korisničko iskustvo. Uz to, ćemo analizirati Vašu konkurenciju, njihov sadržaj i najbitnije elemente, kako bi Vašu stranicu vizualno, ali i tehnički, podesili tako da imamo što bolje preduvjete za SEO optimizaciju.
S obzirom da nam je cilj optimizirati Vašu stranicu da budete bolji od konkurencije u Šipovu (bolje pozicije na Google-u za što više ključnih riječi), moramo stvoriti i tehničke uvjete kao preduvjet za uspješnu SEO optimizaciju, strategiju i planiranje.
Planirani koraci tehničke analize:
U sklopu osnovnog SEO-a ćemo provjeriti poštuju li se na stranici osnovna SEO pravila kod svake stranice/rubrike:
Vašu stranicu ćemo kroz SEO audit analizirati u više od 100 točaka i na jednostavan način Vam prezentirati koji su to tehnički problemi, a koja potencijalna rješenja.
Nakon SEO audit analize, implementacije izmjena i osnovnog SEO-a, pristupili bi detaljnoj optimizaciji (II. SEO faza) Vaše web stranice kroz sljedeće korake:
Glavni SEO cilj je poboljšanje organskog prometa (promet direktno sa Google tražilice) za Vašu stranicu, a time i bolje pozicije vaših rubrika prilikom pretraživanja ključnih riječi. Bolje pozicije kod Google pretraživanja bi u pravilu (ako je sadržaj pravilno prezentiran) značilo i veća prodaja Vaših usluga i/ili proizvoda.
Jednom kvalitetnom SEO audit analizom u više od 100 točaka započinjemo proces optimizacije Vaše web stranice.
Je li svakome treba SEO optimizacija?
Na koji način krenuti u SEO priču? Što je SEO marketing? Koje ključne riječi koristiti u svojim opisima usluga i/ili proizvoda? Tko je moja konkurencija? Ovo su neka od bitnih pitanja na koje treba znati odgovore.
Odgovor je i DA i NE. Preporuka je napraviti barem osnovnu (tzv. on-page) SEO optimizaciju za sve stranice. S obzirom da SEO traje, za sve one stranice koje su napravljene za neki događaj u bliskoj budućnosti, SEO se može preskočiti i u tom slučaju uvesti plaćeno oglašavanje putem Google adsa i društvenih mreža.
Za sve one koji žele ozbiljne pozicije na Google tražilici (čiji projekt ili poslovanje traje), trebaju što prije početi razmišljati o SEO-u i njenim mogućnostima. Ako je uz to konkurencija jaka (npr. dental, turizam, turističke djelatnosti i sl.), onda SEO optimizacija (i to napredna!) nije preporuka nego se smatra obaveznom.
Postoji nekoliko bitnih koraka koje treba poštivati, kako bi se SEO optimizacija dugoročno mogla kvalitetno odraditi.
Naša metodologija optimizacije je:
1. SEO audit ili SEO analiza
2. Istraživanje konkurencije
3. Istraživanje ključnih riječi
4. On-Page SEO optimizacija
5. Off-Page SEO optimizacija
Obratite nam se s povjerenjem na seo@mk-marketing.hr i napravit ćemo kvalitetnu SEO audit analizu Vaše stranice i dati prijedlog što se treba poboljšati iz UX perspektive (tzv. korisničko iskustvo).
Da bi znali koje ključne riječi ili fraze koristiti u sadržaju na svojoj stranici, potrebno je napraviti istraživanje ključnih riječi.
Nakon takvog istraživanja, znat ćemo:
- za koje države želimo optimizirati sadržaj na Vašoj stranici
- za koji jezik ili jezike želimo prilagoditi Vašu stranicu
- koje ključne riječi koristiti na kojim rubrikama (stranicama)
- koje ključne riječi koristiti za što (npr. naslov, opis, podnaslov, sadržaj i sl.)
Vaša konkurencija su svi oni koji se bave sličnim poslom kao i Vaša tvrtka/obrt ili web stranica, dakle svi oni koji nude isti i/ili sličan sadržaj. Vaša konkurencija su svi oni koji se nalaze "ispred vas" na organskom pretraživanju kada Google-ate određen pojam (vezan za Vaše poslovanje).
Glavni cilj SEO optimizacije bilo koje web stranice jest biti ispred konkurencije za što veći broj ključnih riječi koje korisnici traže na tražilici. Kako bi u tome uspjeli, bitno je pratiti što konkurencija radi, koliko ona dobro radi SEO ili ne, koji dio stranice možemo obogatiti (sadržajno) i na koji način to što bolje prezentirati korisnicima koji traže određenu informaciju, uslugu i/ili proizvod.
SEO optimizaciju Vašeg web sajta ili bloga možete krenuti uvijek, što prije to bolje, a idealno je krenuti sa SEO planiranjem na početku izrade Vaše web stranice ili redizajna postojeće web stranice.
Na taj način ćemo odmah na početku odraditi tzv. On-Page SEO optimizaciju prije nego se stranica (najčešće) "pogrešno" učita i prikaže u Google tražilici.
Nema univerzalnog odgovora na ovo pitanje, SEO optimizacija traje u ovisnosti u kojem je statusu Vaša stranica (pokrećete tek stranicu ili je domena već stara 10 godina), koliko je jaka konkurencija (nije isto je li optimiziramo pojam gdje je konkurencija jaka npr. "zubni implantat zagreb" ili pak pojam koji je manje konkurentan npr. "deka za poklon").
U skladu s tim i mnogim drugim faktorima, SEO optimizacija traje od nekoliko mjeseci do nekoliko godina.
Riješite sve probleme na svojoj stranici i ostvarite bolje pozicije.
Kada raditi SEO optimizaciju?
Idealno je krenuti sa SEO planiranjem na početku izrade Vaše web stranice ili redizajna postojeće web stranice. Kod SEO-a i planiranja treba izbjeći situaciju da napravimo stranicu (sa pogrešnom SEO strukturom i sadržajem) pa je naknadno nekad (ili nikad!) "popravljamo" i ispravljamo.
Ako Vam je ovo gore "previše", onda Vas moramo razočarati i reći da je to tek osnova osnova . Obratite nam se s povjerenjem i već danas zatražite da analiziramo Vašu stranicu kroz SEO audit.
Ti odlučuješ, hoćeš da ti napravimo osnovnu ili detaljnu analizu.
Saznaj zašto je bitno analizirati konkurentsku web stranicu u Šipovu
U našoj metodologiji SEO optimizacije, istraživanje konkurencije ide kao 2. korak (nakon SEO audit analize). Razlog zašto je to tako leži u činjenici da je cilj svake SEO optimizacije prestići konkurenciju na tražilicama. S obzirom da je Google #1 tražilica, možemo reći da je cilj biti bolji od konkurencije na Google-u.
To znači da vaša stranica ima bolje pozicije (rangiranje) za što više ključnih riječi za onaj sadržaj koji je sličan ili isti konkurenciji. Većina poslovanja, pa vjerojatno i vaše, ima istih i/ili sličnih usluga kao konkurencija pa je cilj otkriti te iste usluge i/ili proizvode i analizirati što se može bolje napraviti u odnosu na konkurenciju.
Detaljna analiza konkurencije nam služi kao preduvjet za odabir ključnih riječi i strategiju sadržaja na vašoj stranici.
Pažljivom analizom konkurencije možemo puno toga naučiti od njih, što im ide savršeno, što dobro, a što manje dobro. Analizu kao istraživanje konkurencije, kada govorimo o SEO optimizaciji u Šipovu, bi mogli opisati u nekoliko koraka:
Ništa i svašta, ovisno kakvim se poslovanjem vaša tvrtka ili obrt bavi. Ako nemate konkurenciju ili je konkurencija u Šipovu jako slaba, onda preskakanje koraka istraživanja konkurencije može imati minimalan efekt loše SEO optimizacije.
Međutim, ako uzmemo podatak da svake sekunde na Google-u bude blizu 100000 pretraživanja, nešto manje od 95000 pregledanih Youtube videa svake sekunde, da se svake sekunde u svijetu naprave 3 nove web stranice, onda dolazimo do zaključka da je konkurencija uvijek oko nas, vas. Izvor informacija sa podstranice One second i siteefy.com.
Čak i ako imate poslovanje koje (trenutno) nema konkurencije ili je konkurencija slaba, onda to treba pametno iskoristiti i što više vremena uložiti u kvalitetnu SEO optimizaciju. Ne zaboravimo (sve bitniji faktor Google rangiranja!) na planiranje i strategiju za sadržaj, kako bi Vašu stranicu mogli postaviti na top pozicije za što više sadržaja i da se tu zadržite što dulje.
Ti odlučuješ, hoćeš gledati konkurenciju ispred ili iza sebe.