Lokalni SEO

Savjeti i strategija za 2022./2023.

Na putu iz Dubrovnika za Zagreb auto nas je „iznevjerio“ na području Zadra. Što napraviti? Prvo što će većina nas napraviti je u Google tražilicu upisati “automehaničar” ili “automehaničar Zadar”.

Google će nam prikazati automehaničare u našoj blizini i recenzije klijenata o istima.

Lokalni SEO (primjer pretrage na mobitelu): automehaničar
Primjer lokalnog pretraživanja na mobitelu

Vlasnici imaju web stranice koje su optimizirali na lokalnoj razini. Ako smo automehaničar u Zadru bitno nam je biti među prvima u tražilici na lokalnoj razini. Mala je vjerojatnost da će netko iz Osijeka doći popravljati auto u Zadar, međutim ako je netko iz Osijeka na odmoru u Zadru i potreban mu je automehaničar, važno je da nas može (pro)naći prilikom upisa pojma automehaničar u tražilicu.

To ćemo postići ako optimizaciju usmjerimo na lokalnu SEO optimizaciju. Mobilno pretraživanje je više usmjereno prema lokalnom SEO-u.

Kako smo trebali uslugu automehaničara odmah, vrlo je vjerojatno da smo uslugu koju smo našli na Google-u i konzumirali (postali kupac) te ćemo ostaviti i povratnu informaciju (recenziju) o istom. Tim primjerom pokazujemo koliko je lokalni SEO važan.

Lokalni SEO je optimizacija web stranice i Google Business Profila (GBP) na osnovu zemljopisnog područja na kojem se nalazite.

SEO optimizacija uglavnom stavlja naglasak na optimizaciju web stranice, dok se lokalna SEO optimizacija bazira na mobilnu optimizaciju web stranice i Google Business Profile-a te recenzije klijenata.

Onako kako se GBP prije zvao:

  • 2005: Google Local Business Center
  • 2009: Google Places
  • 2011: Google+ Local
  • 2014: Google My Business
  • od 2021: Google Business Profile

 

Zašto izabrati lokalni SEO?

Konkurencija na svjetskom tržištu je velika i ako želite svoju uslugu progurati na globalnoj razini pred vama je težak, dugotrajan i nepredvidiv period. Morate uzeti u obzir da se na svjetskom tržištu proizvod poput vašeg nudi u milionima tvrtki i iza nekih stoje timovi koji se bave optimizacijom njihovog weba.

Te iste tvrtke ulažu velika financijska sredstva da bi parirali na tražilici. Većini manjih tvrtki ili startupovima koje se pokušavaju probiti na tržište to predstavlja nemoguć financijski izdatak.

U takvim slučajevima je puno jednostavnije i lakše optimizaciju usmjeriti na lokalni SEO. Vi ste možda jedna od četiri tvrtke u vašem području (lokalna konkurencija je puno manja) i uz dobar rad puno vam se lakše probiti na lokalnoj razini.

Google je uvodeći lokalni SEO dao „vjetar u leđa“ malim tvrtkama dajući im veliki lokalni značaj.

 

 

Što je važno za lokalni SEO?

Kao prva stepenica prema lokalnom SEO-u je izrada kvalitetne web stranice kako bi potencijalni kupci razvili sigurnost da neće biti prevareni i da će dobiti kvalitetnu uslugu.

Neki od važnih čimbenika za visoko rangiranje na lokalnoj razini:

  • kvalitetna, moderna i brza web stranica
  • Google Business Profil (link za otvaranje GBP-a)
    Primjer za lokalni SEO upit: kozmetički salon zadar
    Upišemo li u tražilicu „kozmetički salon Zadar“ pojavit će nam se prikaz iznad. Svi navedeni kozmetički saloni imaju Google Business Profil. Prilikom kreiranja profila važno je voditi računa da podaci budu točni i što dostupniji korisniku (klikabilan telefonski broj, uključena lokacija i slično). Na ovaj način svoju uslugu potpuno besplatno činite vidljivom velikom broju ljudi.Pri tome treba poštivati zlatno pravilo NAP (Name, Address, Phone), ti podaci trebaju biti uvijek isti gdje god da se koriste na internetu (npr. na web stranici, na GBP, društvene mreže, Youtube, razni oglasnici, poslovni direktoriji i sl.).
  • Recenzije – Recenzije su bitan faktor velikom broju ljudi, koji imaju tendenciju vjerovati prijateljima, rodbini ili nepoznatim kupcima nekog proizvoda ako je recenzija naravno uvjerljiva, tj. čitajući je ostavlja dojam istinitosti. Zato je važno poraditi na recenzijama, važno je da ih zaista pišu klijenti.
  • Backlinks – Ako neka druga web stranica (sadržaja sličnog vašoj i lokalnog je karaktera) ima poveznice prema sadržaju vaše web stranice, onda Google to prepoznaje kao kvalitetan sadržaj i to pozitivno utječe na rangiranje vaše web stranice. Kod povratnih linkova treba biti oprezan i voditi se kvalitetom stranice s koje se povezuje, jer ako Google “tu vezu” (backlink) ocijeni lošim, na tražilici vas može “kazniti” lošijim pozicijama.
  • Blogovi – Pisanje blogova u kojima se spominju lokalna mjesta ili lokalni događaji može pozitivno utjecati na rangiranje.
  • Društvene mreže – Nije sa sigurnošću utvrđeno koliki je utjecaj društvenih mreža na lokalni SEO, međutim prisustvo na društvenim mrežama zasigurno neće odmoći. Kroz društvene mreže možemo graditi svoj ugled te se možemo povezati s još više potencijalnih klijenata. Važno je kvalitetno iskoristiti utjecaj društvenih mreža prema populaciji (jednostavan pristup poveznici web stranice, dijeljenje blog članaka i slično).

Prije svake SEO optimizacije pa tako i lokalne važno je analizirati konkurenciju, vidjeti koji su njihovi loši(ji) potezi i ojačati se u tom smjeru. Nit vodilja nam treba biti da imamo sve što konkurencija nudi, ali i još nešto dodatno i kvalitetno što oni nemaju, a što bi moglo biti prepoznato i nagrađeno od strane korisnika, a onda i Google-a.

Naglasimo da je SEO optimizacija uvijek dulji put do uspjeha, ali dugotrajniji i kvalitetniji.

 

Strategija za Lokalni SEO

  1. Ukoliko ste na samom početku (prije izrade web stranice), odn. pri koraku odabira naziva tvrtke, onda odaberite “neobičan” naziv koji poslije želite brendirati (npr. umjesto “Stomatolog Zagreb” birajte naziv koji će “ljudima zapeti za uho i oko” -> “Blitz Stomatolog Zagreb”).
  2. Ukoliko već imate naziv tvrtke, 1. korak preskačete i krećete na 3. korak.
  3. Izrada web stranice (ukoliko imate web stranicu, krećete na 4. korak):
    • Ako je web stranica starija od 5-6 godina, onda ozbiljno treba razmisliti o redizajnu stranice, kako bi ista bila napravljena po najnovijim web standardima (brza, moderna, privlačna i savršeno prilagođena za mobitel).
  4. Otvaranje Google Business Profila:
    • kod odabira kategorija poslovanja nemojte pretjerati sa brojem
    • redovito objavljujte novosti i korisne informacije preko GBP-a
    • unosite kvalitetne slike, slike koje će najviše govoriti o Vašem poslovanju (nemojte stavljati gotove slike, nego napravite originalne slike kao dokaz kako radite)
    • poštujte zlatno NAP pravilo
    • ažurirajte redovito Vaše radno vrijeme, pogotovo za vrijeme blagdana, jer ne želite da klijent dođe i “poljubi vrata” Vaše poslovnice
    • opis firme (ono što korisnika zanima)
    • neka recenzije budu istinite i od pravog korisnika, uz nekoliko njegovih slika i povjerenje je tu
    • ljubaznost na pozitivne i negativne komentare (odgovorite na svaki komentar, pa čak kada je i loš).
  5. Stvaranje kvalitetnog sadržaja, koji će biti koristan i relevantan za korisnika.
  6. Bitno je imati “interakciju/vezu” sa svojim klijentima, znamo da to traje godinama, ali se isplati višestruko!

 

PRO savjet za strategiju lokalnog SEO-a

Ukoliko ste jedna od onih tvrtki koji se bave djelatnošću koja se može ponuditi online (npr. savjetovanje, izrada web stranica, optimizacija web stranica, izrada loga, izrada letaka, grafički dizajn i sl.), onda za Vas imamo poseban paket lokalnog SEO-a.

Na poseban način možemo ponuditi strategiju za državu(e) za koju želite dobiti nove klijente.

Ovom naprednom metodom lokalne SEO optimizacije možemo doći do velikog kruga klijenata za regiju(e) koje su Vama zanimljive (npr. USA, Njemačka, Italija, Kina, Australija). Javite nam se danas, a već za sljedeći mjesec imamo za Vas gotovu strategiju lokalnog SEO-a.