SEO marketing uključuje marketing za web stranice (eng. website), ali i proces SEO optimizacije (eng. SEO optimization) web stranice za tražilice (najrasprostranjenija tražilica je Google, zato ćemo često i pronaći pojam “Google SEO”).
Svaka tražilica ima svoj algoritam po kojem prati kvalitetu web stranice i s vremenom se mijenja u svrhu unapređenja usluge. Cilj svake tražilice (eng. search engine) je da korisnik brzo i efikasno dobije kvalitetnu informaciju.
Da biste saznali više o tome kako maksimalno iskoristiti prednosti SEO marketinga, potrebno je razumjeti funkcioniranje dviju glavnih kategorija – SEO na stranici (On-Page) i SEO izvan stranice (Off-Page).
Četiri su važne komponente o kojima je potrebno voditi računa, kako bi vaša web stranica napredovala na Google tražilici i postizala bolje rangiranje. Te komponente su (1) kvalitetan sadržaj, (2) ključne riječi, (3) HTML i (4) web arhitektura.
Koristan, kvalitetan i „svjež“ content je važan čimbenik SEO marketinga i pomaže SEO optimizaciji web stranice (eng. SEO optimization). Google tražilica prepoznaje kvalitetan tekst tako što uspoređuje tekstove slične tematike i rangira one koji su bolje napisani, uz to nudeći za korisnika relevantnu informaciju. Nije dovoljno samo količinski napisati tekst nego je važno ponuditi više „zdravih“ informacija u odnosu na konkurenciju.
Također je važno ciljati korisnika koji će trebati ponuđenu informaciju. Želimo li kvalitetan sadržaj na primjer za Butik s haljinama pisanje teksta možemo usmjeriti prema „Kako odabrati idealnu haljinu za proslavu“ i slično.
Content treba konstantno osvježavati, tj. pisati novi kvalitetan sadržaj kako bi ga Google tražilica prepoznala kao novu i svježu informaciju. Kvalitetan tekst je jedna od najvažnijih komponenti SEO marketinga, teško bez dobrog sadržaja možemo na prirodan način podići svoj rating na Google tražilici.
Ključne riječi (eng. keywords) su fraze koje se najčešće pretražuju u Google tražilici tijekom potrage za nekom informacijom ili proizvodom. Prije pisanja članka važno je istražiti ključne riječi i prilikom pisanja prirodno ih ukomponirati u tekst.
Ključnu riječ je važno spomenuti dovoljno, međutim voditi računa da ne pretjeramo s istom ili ju pak spomenemo premalo.
Umjerenost je svakako važna u svemu pa tako i u pisanju SEO sadržaja za sam SEO marketing.
Kako znati koja je ključna riječ važna za određenu tematiku? Tu nam pomažu alati za istraživanje ključnih riječi, pri čemu ne treba nikako zaboraviti na istraživanje konkurencije i njihovog relevantnog sadržaja u odnosu na našu web stranicu.
Neke usluge su već visokorangirane za određene ključne riječi i teško se „probiti“ pored njih na Google tražilici. Međutim, ono što možemo napraviti jest istražiti povezane ključne riječi i svoje pisanje usmjeriti k tome.
Osim odabira ključnih riječi i usmjeravanja pisanja sadržaja koristeći iste kako bi sam korisnik dobio relevantnu, točnu i korisnu informaciju, za SEO marketing je važna i optimizacija (eng. optimization) određenih HTML elemenata.
Gledamo li očima korisnika rijetki posjećuju neku web stranicu zbog njenog izgleda, tj. arhitekture same web stranice (eng. website). Uglavnom nam je važno naći traženi sadržaj. Međutim u samoj pozadini neki čimbenici imaju utjecaja na SEO pa samim tim i na SEO marketing. Krenimo redom.
Tvrtke mogu imati kontrolu i utjecaj na SEO na stranici (On-Page SEO), dok je Off-Page SEO širi utjecaj i uglavnom se odnose na popularnost web mjesta na internetu. Važne komponente Off-Page SEO-a su (1) linkovi, (2) pouzdanost, (3) lokalni SEO, (4) društvene mreže.
Vanjske poveznice na važne stranice bitan su dio SEO marketinga. Međutim nije svaka poveznica dobra za određeni sadržaj. Ako poveznica dolazi s visoko rangiranih stranica i povezana je s tematikom, onda sve skupa može dati dobar rezultat.
Količina poveznica prema određenoj stranici može pokazati važnost tog sadržaja, međutim ne mora nužno pomoći boljem rangiranju na Google tražilici. Ako je sadržaj na stranici loš, nikakvo linkanje neće pomoći podići stranicu.
Tražilice (eng. search engine) imaju tendenciju nagraditi korisne poveznice koje dolaze sa renomiranih stranica na internetu.
Pouzdana i autoritativna web stranica će biti visoko rangirana na Google tražilici. Za takvo nešto potrebno je vrijeme, konstantna transparentnost i reputacija na internetu. Važni čimbenici su:
Geografski aspekt Off-Page SEO optimizacije se uglavnom odnosi na lokaciju i demografiju. S obzirom na sve veću rasprostranjenost mobilnog pretraživanja, lokacija gdje se korisnik nalazi ima veliki utjecaj na to što će korisnik dobiti prilikom pretraživanja na tražilici (tzv. SERP rezultati).
To znači, da ćete kao korisnik koji pretražuje u Google-u pojam “stomatolog” ili “izbjeljivanje zubi” najčešće dobiti rezultate pretrage onih tvrtki koje su najbliže vama (u odnosu na vašu lokaciju) i koje se bave tim poslom.
Sa nacionalnog stajališta, tražilice imaju zasebne domene za svaku stranicu. To im omogućuje filtriranje web stranica i podstranica, pri čemu posebno stavljaju fokus na određenu zemlju. Čak i ako dvije zemlje dijele isti/sličan jezik – npr. Hrvatska, BiH, korisnici žele rezultate unutar svoje države.
Sa međunarodnog aspekta, globalne organizacije planiraju i razvijaju zasebne strategije marketinga za svaku zemlju u kojoj djeluju, pri čemu prevode sav sadržaj i prilagođavaju korisniku. Na taj način žele privući potencijalne korisnike iz više gradova, regija ili država.
Tražilice promatraju kako korisnici dijele stranice na društvenim medijima.
Stvorimo li sadržaj zavidne kvalitete i redovito objavujemo isti na društvenim mrežama, zadovoljit ćemo oba segmenta.
Svaka tvrtka ima želju prirodno doći na što bolju poziciju na tražilici, koristeći dopuštene metode (White Hat SEO) tj. što bolje provesti SEO optimizaciju (eng. SEO optimization) web stranice. Kvaliteta sadržaja koji konstantno pišemo i objavljujemo je jedan od važnih čimbenika.
Također je potrebno voditi se smjernicama koje su navedene u tekstu iznad.
Tvrtke često to uzimaju zdravo za gotovo i misle da mogu i sami sve to napraviti pa često rezultati ne budu zadovoljavajući. SEO marketing provode tvrtke koje imaju iskustvo u SEO optimizaciji web stranica, prate konstantne promjene koje tražilice (eng. search engine) provode u svojim algoritmima u svrhu poboljšanja usluge i mogu poboljšati poziciju vaše web stranice.
Najjednostavnije rečeno – kontaktirajte nas.