Što je SEO marketing?

SEO marketing uključuje marketing za web stranice (eng. website), ali i proces SEO optimizacije (eng. SEO optimization) web stranice za tražilice (najrasprostranjenija tražilica je Google, zato ćemo često i pronaći pojam “Google SEO”).
Svaka tražilica ima svoj algoritam po kojem prati kvalitetu web stranice i s vremenom se mijenja u svrhu unapređenja usluge. Cilj svake tražilice (eng. search engine) je da korisnik brzo i efikasno dobije kvalitetnu informaciju.
Da biste saznali više o tome kako maksimalno iskoristiti prednosti SEO marketinga, potrebno je razumjeti funkcioniranje dviju glavnih kategorija – SEO na stranici (On-Page) i SEO izvan stranice (Off-Page).
Što je važno za On-Page SEO na web stranici?
Četiri su važne komponente o kojima je potrebno voditi računa, kako bi vaša web stranica napredovala na Google tražilici i postizala bolje rangiranje. Te komponente su (1) kvalitetan sadržaj, (2) ključne riječi, (3) HTML i (4) web arhitektura.
1. Kvalitetan sadržaj (eng. content)
Koristan, kvalitetan i „svjež“ content je važan čimbenik SEO marketinga i pomaže SEO optimizaciji web stranice (eng. SEO optimization). Google tražilica prepoznaje kvalitetan tekst tako što uspoređuje tekstove slične tematike i rangira one koji su bolje napisani, uz to nudeći za korisnika relevantnu informaciju. Nije dovoljno samo količinski napisati tekst nego je važno ponuditi više „zdravih“ informacija u odnosu na konkurenciju.
Također je važno ciljati korisnika koji će trebati ponuđenu informaciju. Želimo li kvalitetan sadržaj na primjer za Butik s haljinama pisanje teksta možemo usmjeriti prema „Kako odabrati idealnu haljinu za proslavu“ i slično.
Content treba konstantno osvježavati, tj. pisati novi kvalitetan sadržaj kako bi ga Google tražilica prepoznala kao novu i svježu informaciju. Kvalitetan tekst je jedna od najvažnijih komponenti SEO marketinga, teško bez dobrog sadržaja možemo na prirodan način podići svoj rating na Google tražilici.
2. Ključne riječi (eng. keyword ili KW)
Ključne riječi (eng. keywords) su fraze koje se najčešće pretražuju u Google tražilici tijekom potrage za nekom informacijom ili proizvodom. Prije pisanja članka važno je istražiti ključne riječi i prilikom pisanja prirodno ih ukomponirati u tekst.
Ključnu riječ je važno spomenuti dovoljno, međutim voditi računa da ne pretjeramo s istom ili ju pak spomenemo premalo.
Umjerenost je svakako važna u svemu pa tako i u pisanju SEO sadržaja za sam SEO marketing.
Kako znati koja je ključna riječ važna za određenu tematiku? Tu nam pomažu alati za istraživanje ključnih riječi, pri čemu ne treba nikako zaboraviti na istraživanje konkurencije i njihovog relevantnog sadržaja u odnosu na našu web stranicu.
Neke usluge su već visokorangirane za određene ključne riječi i teško se „probiti“ pored njih na Google tražilici. Međutim, ono što možemo napraviti jest istražiti povezane ključne riječi i svoje pisanje usmjeriti k tome.
3. HTML
Osim odabira ključnih riječi i usmjeravanja pisanja sadržaja koristeći iste kako bi sam korisnik dobio relevantnu, točnu i korisnu informaciju, za SEO marketing je važna i optimizacija (eng. optimization) određenih HTML elemenata.
- Title Tag služi kao “glavni naslov” stranice, pojavljuje se u rezultatima pretraživanja (tzv. SERP) i na kartici preglednika (browsera) korisnika.
- Meta Description (hrv. meta opis) je sadržaj koji se prilikom Google pretraživanja pojavljuje ispod Title Tag-a i ograničen je na 160 znakova (idealno od 50-155 znakova). Korisniku meta opis može pružiti ukratko dodatnu informaciju da se upravo tražena informacija nalazi na toj poveznici i uvjeriti ga da klikne na link. Kvalitetno napisani Title Tag i Meta Description uveliko pomažu povećanju CTR-a (br. klikova u odnosu na br. impresija), a uz to i boljem rangiranju na tražilici.
- URL – da bi rangirali visoko na tražilici, URL treba sadržavati bitnu ključnu riječ, ali i URL struktura cijele web stranice treba biti kvalitetno osmišljena iz SEO dokumenta kojeg zovemo “KW strategija”.
- Headings (hrv. naslovi) nam pomažu podijeliti content u zasebne odlomke. Postoji šest razina naslova u HTML-u, s naslovom “H1” koji predstavlja glavni naslov (koji sadrži glavnu ključnu riječ). Ukoliko dijelimo sadržaj na više dijelova i pri tome imamo više podnaslova (H2-H6), imamo veću vjerojatnost da će rezultati SEO marketinga biti bolji.
- ALT tag (ili alt tekst) za slike nam je također važan i može imati utjecaj na rangiranje.
4. Web arhitektura
Gledamo li očima korisnika rijetki posjećuju neku web stranicu zbog njenog izgleda, tj. arhitekture same web stranice (eng. website). Uglavnom nam je važno naći traženi sadržaj. Međutim u samoj pozadini neki čimbenici imaju utjecaja na SEO pa samim tim i na SEO marketing. Krenimo redom.
- Brzina učitavanja web stranice je važna za samog korisnika, u vremenu brzog života svi gledamo što prije nešto obaviti pa samim tim nemamo ni dugo strpljenja čekati učitavanje same web stranice (iako se tu radi o sekundama). Kako i nama smeta čekati da se stranica učita tako i Google to „ne voli“ i na to gleda kao nešto negativno i lošije rangira našu web stranicu.
- Prilagođenost web stranice mobilnim uređajima (tzv. responsive website) još je jedan važan element. Većina korisnika u današnje vrijeme traženu informaciju potražuje na mobilnom uređaju. Sukladno tome važno je svoju web stranicu prilagoditi mobilnim uređajima kako vas Google ne bi kaznio na tražilici (eng.search engine).
- Mapa weba – tražilice koriste automatski proces skeniranja (eng. crawl) sadržaja, kako bi svakoj (pod)stranici mogli dodijeliti odgovarajuće rangiranje. Stvaranje i dodavanje mape weba (tzv. sitemap.xml) kroz Google Search Console-u (GSC) će uvelike pomoći tražilici da lakše “shvati” strukturu vaše stranice.
- Sigurnost web stranice je još jedan element koji je važno zadovoljiti kako bi SEO marketing bio uspješno proveden. Tražilice obično nesigurne stranice lošije rangiraju kako bi krajnji korisnik bio zadovoljan ne samo sadržajem nego i osjećao se sigurno posjetivši određeno web mjesto. Zaštitite svoju web stranicu alatima koje vam kvalitetne SEO marketing tvrtke ponude.

Što je važno za Off-Page SEO?
Tvrtke mogu imati kontrolu i utjecaj na SEO na stranici (On-Page SEO), dok je Off-Page SEO širi utjecaj i uglavnom se odnose na popularnost web mjesta na internetu. Važne komponente Off-Page SEO-a su (1) linkovi, (2) pouzdanost, (3) lokalni SEO, (4) društvene mreže.
1. Poveznice (eng. links)
Vanjske poveznice na važne stranice bitan su dio SEO marketinga. Međutim nije svaka poveznica dobra za određeni sadržaj. Ako poveznica dolazi s visoko rangiranih stranica i povezana je s tematikom, onda sve skupa može dati dobar rezultat.
Količina poveznica prema određenoj stranici može pokazati važnost tog sadržaja, međutim ne mora nužno pomoći boljem rangiranju na Google tražilici. Ako je sadržaj na stranici loš, nikakvo linkanje neće pomoći podići stranicu.
Tražilice (eng. search engine) imaju tendenciju nagraditi korisne poveznice koje dolaze sa renomiranih stranica na internetu.
2. Pouzdanost (eng.authority)
Pouzdana i autoritativna web stranica će biti visoko rangirana na Google tražilici. Za takvo nešto potrebno je vrijeme, konstantna transparentnost i reputacija na internetu. Važni čimbenici su:
- Autoritet domene – Autoritet domene uključuje više čimbenika koji se gledaju, poput kvalitetne poveznice, kvaliteta sadržaja stranice i slično i na taj način pomažu ili odmažu rangiranju web stranice na tražilici.
- Starost domene – Starije domene imaju tendenciju boljeg rangiranja, ali sama domena po sebi neće biti dobro rangirana samo zato što je starija. Uz to su uključeni i ostali čimbenici (kvalitetan sadržaj i slično)
- Autoritet stranice – Autoritet stranice slično je autoritetu domene ali se provodi samo na jednoj stranici.
- Stopa napuštanja početne stranice – Stopa napuštanja početne stranice odnosi se na broj korisnika koji gledaju web stranicu prije nego je napuste. Razlog zbog kojega napušta web stranicu nije bitan (sporo učitavanje, nekoristan sadržaj i slično) jer zaključak je isti posjećena web stranica nije bila korisna posjetitelju.
3. Lokalni SEO (eng. local SEO)

Geografski aspekt Off-Page SEO optimizacije se uglavnom odnosi na lokaciju i demografiju. S obzirom na sve veću rasprostranjenost mobilnog pretraživanja, lokacija gdje se korisnik nalazi ima veliki utjecaj na to što će korisnik dobiti prilikom pretraživanja na tražilici (tzv. SERP rezultati).
To znači, da ćete kao korisnik koji pretražuje u Google-u pojam “stomatolog” ili “izbjeljivanje zubi” najčešće dobiti rezultate pretrage onih tvrtki koje su najbliže vama (u odnosu na vašu lokaciju) i koje se bave tim poslom.
Sa nacionalnog stajališta, tražilice imaju zasebne domene za svaku stranicu. To im omogućuje filtriranje web stranica i podstranica, pri čemu posebno stavljaju fokus na određenu zemlju. Čak i ako dvije zemlje dijele isti/sličan jezik – npr. Hrvatska, BiH, korisnici žele rezultate unutar svoje države.
Sa međunarodnog aspekta, globalne organizacije planiraju i razvijaju zasebne strategije marketinga za svaku zemlju u kojoj djeluju, pri čemu prevode sav sadržaj i prilagođavaju korisniku. Na taj način žele privući potencijalne korisnike iz više gradova, regija ili država.
4. Društvene mreže (eng. social media)
Tražilice promatraju kako korisnici dijele stranice na društvenim medijima.
- Kvaliteta – Prate se osjećaji korisnika što uključuje ocjene sadržaja, komentari i dijeljenje na društvenim mrežama na internetu.
- Kvantiteta – Količina dijeljenja na društvenim mrežama, mjeri ukupan broj dijeljenja.
Stvorimo li sadržaj zavidne kvalitete i redovito objavujemo isti na društvenim mrežama, zadovoljit ćemo oba segmenta.
Što tvrtka može napraviti vezano uz marketing SEO?
Svaka tvrtka ima želju prirodno doći na što bolju poziciju na tražilici, koristeći dopuštene metode (White Hat SEO) tj. što bolje provesti SEO optimizaciju (eng. SEO optimization) web stranice. Kvaliteta sadržaja koji konstantno pišemo i objavljujemo je jedan od važnih čimbenika.
Također je potrebno voditi se smjernicama koje su navedene u tekstu iznad.
Tvrtke često to uzimaju zdravo za gotovo i misle da mogu i sami sve to napraviti pa često rezultati ne budu zadovoljavajući. SEO marketing provode tvrtke koje imaju iskustvo u SEO optimizaciji web stranica, prate konstantne promjene koje tražilice (eng. search engine) provode u svojim algoritmima u svrhu poboljšanja usluge i mogu poboljšati poziciju vaše web stranice.
Imate pitanja?
Najjednostavnije rečeno – kontaktirajte nas.