Tražilice poput Google-a, Yahoo-a, Bing-a i sličnih rade na principu da prepoznaju kvalitetu web lokacije koristeći određene algoritme (koji su podložni promjenama) i „guraju“ je prema vrhu.
Cilj je svima isti, da im web stranica za relevantne ključne riječi (što više njih) bude na prvoj stranici.
Zašto? Zato što rijetki ikad pogledaju tko i što se nalazi na drugoj stranici (statistika kaže da njih tek oko 25% ode na drugu stranicu Google-a).
Većina prometa koja „prolazi“ kroz tražilice je prošla upravo kroz Google, jer je Google tražilica (eng. search engine) trenutno najdominantnija (oko 85% desktop prometa, oko 95% mobile prometa).
Za SEO optimizaciju sajta nije važno koliko imate sadržaja (kvantiteta) nego kakav sadržaj se nalazi na sajtu (kvaliteta).
Često ljudi misle da je potreban veliki novac kako bi njihov sadržaj visoko rangirao, međutim to ne mora biti tako.
Ako redovito radimo na kvaliteti sadržaja, pratimo promjene koje Google radi, a vezane su uz SEO optimizaciju, sve to primjenjujemo, onda i s malim buđetom možemo biti visoko rangirani.
Google algoritam je složen (i tajan), međutim imamo dosta smjernica (General Guidelines) čiji faktori utječu na rangiranje i oni uglavnom rade po principu:
Osim gore navedenih komponenti, neki znakovi koje Google-ov algoritam dobije utječu također na rangiranje, a to su:
Ovo su samo neke od komponenti koje utječu na rangiranje, naravno njih je puno više (trenutno u 2022. ima preko 200 faktora koji utječu na SEO rangiranje) i mijenjaju se iz mjeseca u mjesec, a sve kako bi se korisničko iskustvo (eng. UX – user experience) podiglo na što višu razinu.
Jedan od glavnih ciljeva Google optimizacije jest da korisnik u što kraćem vremenskom roku dođe do kvalitetnog i relevantnog sadržaja, kao rješenje na njegov/njen “problem, upit ili situaciju”.
Pitanje na koje treba znati ispravan odgovor, raditi SEO optimizaciju sam (eksperimentirajući) ili prepustiti posao SEO specijalistu?