Google optimizacija

Tražilice poput Google-a, Yahoo-a, Bing-a i sličnih rade na principu da prepoznaju kvalitetu web lokacije koristeći određene algoritme (koji su podložni promjenama) i „guraju“ je prema vrhu.

Cilj je svima isti, da im web stranica za relevantne ključne riječi (što više njih) bude na prvoj stranici.

Zašto? Zato što rijetki ikad pogledaju tko i što se nalazi na drugoj stranici (statistika kaže da njih tek oko 25% ode na drugu stranicu Google-a).

 

Optimizacija sajta za Google

Google optimizacijaVećina prometa koja „prolazi“ kroz tražilice je prošla upravo kroz Google, jer je Google tražilica (eng. search engine) trenutno najdominantnija (oko 85% desktop prometa, oko 95% mobile prometa).

Za SEO optimizaciju sajta nije važno koliko imate sadržaja (kvantiteta) nego kakav sadržaj se nalazi na sajtu (kvaliteta).

Često ljudi misle da je potreban veliki novac kako bi njihov sadržaj visoko rangirao, međutim to ne mora biti tako.

Ako redovito radimo na kvaliteti sadržaja, pratimo promjene koje Google radi, a vezane su uz SEO optimizaciju, sve to primjenjujemo, onda i s malim buđetom možemo biti visoko rangirani.

Google algoritam je složen (i tajan), međutim imamo dosta smjernica (General Guidelines) čiji faktori utječu na rangiranje i oni uglavnom rade po principu:

  • Kvalitetan sadržaj koji je koristan osobi koja pretražuje isti.
  • Google-ov algoritam procjenjuje relevantnost sadržaja na web stranici i je li sadržaj koristan korisniku na temelju ključnih riječi koje sadrži stranica, a koje korisnik traži (koristi) u pretraživanju.
  • Google pomoću algoritma uspoređuje kvalitetu sadržaja na web stranicama povezane s određenom ključnom riječi. Naravno, ako imamo veliki broj web stranica za istu ključnu riječ posao nam je teži nego da imamo manju konkurenciju. Svakako kvaliteta sadržaja je presudna.

Osim gore navedenih komponenti, neki znakovi koje Google-ov algoritam dobije utječu također na rangiranje, a to su:

  • Kliknu li na samu poveznicu koja im je ponuđena, a ako kliknu koliko dugo se zadrže na web lokaciji (to je Google-u znak je li informacija na web stranici bila korisna ili ne).
  • Brzina učitavanja web stranice.
  • Prilagođenost web stranice mobilnim uređajima.
  • Kvaliteta sadržaja (je li sadržaj kopiran, originalan, relevantan (istinit) i sl.).
Treba Vam više klikova sa Google-a prema stranici? Kvalitetna strategija i cijeli plan za SEO? Ili Vam treba samo lokalni SEO, tehnički SEO, kako riješiti Google penal i nagli pad posjeta na stranici... sve to i još puno toga radimo, Vi se javite i opišite Vašu situaciju.

Ovo su samo neke od komponenti koje utječu na rangiranje, naravno njih je puno više (trenutno u 2022. ima preko 200 faktora koji utječu na SEO rangiranje) i mijenjaju se iz mjeseca u mjesec, a sve kako bi se korisničko iskustvo (eng. UX – user experience) podiglo na što višu razinu.

Jedan od glavnih ciljeva Google optimizacije jest da korisnik u što kraćem vremenskom roku dođe do kvalitetnog i relevantnog sadržaja, kao rješenje na njegov/njen “problem, upit ili situaciju”.

Pitanje na koje treba znati ispravan odgovor, raditi SEO optimizaciju sam (eksperimentirajući) ili prepustiti posao SEO specijalistu?