Koja je cijena SEO optimizacije?

Za mnoge stvari u digitalnom i virtualnom svijetu možemo odrediti cijene, npr. znamo koliko određeni proizvod košta u web shopu na taj dan, sa ili bez akcijske cijene. Znamo također da određen online tečaj možemo kupiti za xx €, kako bi poboljšali svoj engleski (npr. da bi bolje pratili SEO tečaj i dodatno se educirali) ili da hranu preko Glovo aplikacije plaćamo toliko i toliko sa “besplatnom” dostavom (iako je u ukupan iznos već sve uračunato kroz skuplje cijene hrane u odnosu na mjesto prodaje – dućan, restoran, fast food).

Međutim, bez obzira što je Google-ov algoritam toliko napredovao, on i dalje nije svemoguć. Teško da ćemo pronaći odgovore na neka ispod postavljena pitanja o cijeni, jer je (skoro pa) nemoguće jednoznačno odrediti cijene za ovakve i slične upite:

  • koliko je servis auta?
  • koliko koštaju košarkaške cipele?
  • koliko košta novi Citroën C3?
  • koje su cijene najboljih LED monitora?
  • i sl.

Što je zajedničko svim gore navedenim pitanjima? Nisu definirana do kraja, barem što se cijene tiče, pitamo za cijenu servisa auta, a nismo naveli što treba servisirati, model i godište auta, tražimo cijenu novog Citroëna, a nismo naveli koji motor, oprema (iako će ovdje Google možda izbaciti neke rezultate cijene s rasponom od najmanje do najveće).

Zanima nas koliko koštaju najbolji led monitori, a da se prije toga nismo upitali, što znači uopće “najbolji” ili “najbolja” i tko to određuje? Netko pojam “najbolji” veže uz izgled, funkcionalnost, brzinu, dok nekome drugom znači pouzdanost i prepoznatljiv brend, a ima i onih koji misle da je uvijek najbolji onaj najskuplji proizvod.

Tako vrijedi i za SEO cijene – teško (nemoguće) je odrediti cijenu SEO optimizacije, ako imamo premalo podataka. Za kvalitetnu analizu i preciznu SEO ponudu za razne usluge (SEO audit, istraživanje konkurencije i ključnih riječi, On-Page i Off-Page optimizacija) trebaju nam prvo osnovne informacije.

Treba nam informacija o kojoj web stranici se radi, koliko je stara stranica (domena), koliko ima indeksiranih stranica, na kojim jezicima imate trenutno sadržaj i/ili na kojim jezicima želite raditi optimizaciju, tko je vaša konkurencija, koje su Vam primarne ključne riječi Vašeg poslovanja, na kojim tržištima želite da pratimo (mjerimo) rezultate našeg SEO posla (država, regija, grad) i sl.

Ovo su samo neka od osnovnih pitanja, na koje prvo trebamo dobiti odgovor, kako bi napravili kvalitetnu analizu i SEO ponudu za optimizaciju vaše web stranice. Ispuni SEO upitnik i saznaj cijenu optimizacije.

 

SEO A-Ž

SEO abeceda je zamišljena kao rječnik svih pojmova koji se javljaju u “SEO svijetu”. Bez obzira, jeste li početnik, imate nešto znanja ili ste već napredan(na) u SEO optimizaciji, cilj nam je svima prikazati relevantne i korisne informacije.