SEO FAQ - Često Postavljena Pitanja

FAQ je skraćenica od Frequently Asked Questions, a predstavlja često postavljana pitanja i odgovore na njih iz određene teme. Na našoj stranici ćemo se fokusirati na pitanja i odgovore nama najbitnije teme, a to je SEO optimizacija web stranice (sajta).

Glavni nam je cilj upoznati Vas sa osnovnim pojmovima iz "SEO svijeta" kako bi što lakše razumjeli što je SEO optimizacija i zašto ga treba raditi, kada i kako se radi SEO sajta, što je organski, a što plaćeni promet.

Uz to ćemo Vam ukratko prikazati kako "funkcionira" Google tražilica, koji su najbitniji faktori rangiranja web stranice za 2022. godinu i što sve utječe na poziciju Vaše web stranice. Prethodno spomenuto ćemo opisati sa pojmovima koje svatko može razumijeti, bez obzira kakvo predznanje ima ili nema o SEO optimizaciji .

Ispuni upitnik i saznaj cijenu SEO optimizac​ije.

Saznaj zašto je bitno odraditi kvalitetnu i detaljnu analizu vaše web stranice

U našoj metodologiji SEO optimizacije, SEO audit analiza je 1. korak.  ​SEO audit analizom ćemo definirati na koji način je optimalno prezentirati sadržaj za Vašu publiku, otkriti probleme (s tehničke strane) i dati prijedloge rješenja. Krajnji cilj je, da Vašu stranicu optimalno „podesimo“ za što bolje korisničko iskustvo.

Uz to, ćemo analizirati Vašu konkurenciju, njihov sadržaj i najbitnije elemente, kako bi Vašu stranicu vizualno, ali i tehnički, podesili tako da imamo što bolje preduvjete za SEO optimizaciju.

SEO AUDIT anal​iza

sistematski pregled Vaše stranice

Jednom kvalitetnom SEO audit analizom u više od 100 točaka započinjemo proces optimizacije Vaše web stranice.

    Thank you! Your message has been sent.
    Unable to send your message. Please fix errors then try again.

    Imam web stranicu, treba li mi SEO za Zadar?

    Je li svakome treba SEO optimizacija?

    Na koji način krenuti u SEO priču? Što je SEO marketing? Koje ključne riječi koristiti u svojim opisima usluga i/ili proizvoda? Tko je moja konkurencija? Ovo su neka od bitnih pitanja na koje treba znati odgovore.
    Je li svakome treba SEO optimizacija?

    Odgovor je i DA i NE. Preporuka je napraviti barem osnovnu (tzv. on-page) SEO optimizaciju za sve stranice. S obzirom da SEO traje, za sve one stranice koje su napravljene za neki događaj u bliskoj budućnosti, SEO se može preskočiti i u tom slučaju uvesti plaćeno oglašavanje putem Google adsa i društvenih mreža.

    Za sve one koji žele ozbiljne pozicije na Google tražilici (čiji projekt ili poslovanje traje), trebaju što prije početi razmišljati o SEO-u i njenim mogućnostima. Ako je uz to konkurencija jaka (npr. dental, turizam, turističke djelatnosti i sl.), onda SEO optimizacija (i to napredna!) nije preporuka nego se smatra obaveznom.

    Na koji način krenuti u SEO priču?

    Postoji nekoliko bitnih koraka koje treba poštivati, kako bi se SEO optimizacija dugoročno mogla kvalitetno odraditi.


    Naša metodologija optimizacije je:

    1. SEO audit ili SEO analiza

    2. Istraživanje konkurencije

    3. Istraživanje ključnih riječi

    4. On-Page SEO optimizacija

    5. Off-Page SEO optimizacija


    Obratite nam se s povjerenjem na seo@mk-marketing.hr i napravit ćemo kvalitetnu SEO audit analizu Vaše stranice i dati prijedlog što se treba poboljšati iz UX perspektive (tzv. korisničko iskustvo).

    Koje ključne riječi koristiti u svojim opisima usluga i/ili proizvoda?

    Da bi znali koje ključne riječi ili fraze koristiti u sadržaju na svojoj stranici, potrebno je napraviti istraživanje ključnih riječi.


    Nakon takvog istraživanja, znat ćemo:

    - za koje države želimo optimizirati sadržaj na Vašoj stranici

    - za koji jezik ili jezike želimo prilagoditi Vašu stranicu

    - koje ključne riječi koristiti na kojim rubrikama (stranicama)

    - koje ključne riječi koristiti za što (npr. naslov, opis, podnaslov, sadržaj i sl.)  

    Tko je moja konkurencija?

    Vaša konkurencija su svi oni koji se bave sličnim poslom kao i Vaša tvrtka/obrt ili web stranica, dakle svi oni koji nude isti i/ili sličan sadržaj. Vaša konkurencija su svi oni koji se nalaze "ispred vas" na organskom pretraživanju kada Google-ate određen pojam (vezan za Vaše poslovanje).


    Glavni cilj SEO optimizacije bilo koje web stranice jest biti ispred konkurencije za što veći broj ključnih riječi koje korisnici traže na tražilici. Kako bi u tome uspjeli, bitno je pratiti što konkurencija radi, koliko ona dobro radi SEO ili ne, koji dio stranice možemo obogatiti (sadržajno) i na koji način to što bolje prezentirati korisnicima koji traže određenu informaciju, uslugu i/ili proizvod.

    Kada je najbolje krenuti u SEO optimizaciju?

    SEO optimizaciju Vašeg web sajta ili bloga možete krenuti uvijek, što prije to bolje, a idealno je krenuti sa SEO planiranjem na početku izrade Vaše web stranice ili redizajna postojeće web stranice.


    Na taj način ćemo odmah na početku odraditi tzv. On-Page SEO optimizaciju prije nego se stranica (najčešće) "pogrešno" učita i prikaže u Google tražilici.

    Koliko traje ta SEO optimizacija?

    Nema univerzalnog odgovora na ovo pitanje, SEO optimizacija traje u ovisnosti u kojem je statusu Vaša stranica (pokrećete tek stranicu ili je domena već stara 10 godina), koliko je jaka konkurencija (nije isto je li optimiziramo pojam gdje je konkurencija jaka npr. "zubni implantat zagreb" ili pak pojam koji je manje konkurentan npr. "deka za poklon").


    U skladu s tim i mnogim drugim faktorima, SEO optimizacija traje od nekoliko mjeseci do nekoliko godina.

    SEO AUDIT anal​iza

    100 razloga zašto krenuti što prije

    Riješite sve probleme na svojoj stranici i ostvarite bolje pozicije.

      Thank you! Your message has been sent.
      Unable to send your message. Please fix errors then try again.

      Savjeti za SEO Zadar prije pokretanja web stranice

      Kada raditi SEO optimizaciju?

      Idealno je krenuti sa SEO planiranjem na početku izrade Vaše web stranice ili redizajna postojeće web stranice. Kod SEO-a i planiranja treba izbjeći situaciju da napravimo stranicu (sa pogrešnom SEO strukturom i sadržajem) pa je naknadno nekad (ili nikad!) "popravljamo" i ispravljamo.

      Što trebam korisno znati prije izrade web stranice, a bitno za SEO?

      • Ako želite imati osobnu web stranicu, a još niste odabrali naziv domene, onda je bitno odabrati naziv domene koji odgovara vašem poslovanju. Npr. ako se bavite proizvodnjom i prodajom PVC stolarije, onda je bitno odabrati naziv domene koji uključuje bitne ključne riječi u sam naziv domene (npr. dobar naziv je www.pvc-stolarija-zadar.com).

        Napomena: voditi računa da naziv domene nije predugačak! Prethodni primjer naziva domene se može skratiti na www.pvc-stolarija.com ili www.pvc-zadar.com.

        Provjerite na sljedećem linku (u meniju  "Domene > Provjera dostupnosti domene") je li naziv domene dostupan, tj. možete li zakupiti domenu koju tražite (naziv) sa odgovarajućom ekstenzijom (npr. .com, .hr, .com.hr i sl.).

      • Nakon odabranog naziva domene treba se osmisliti struktura stranice i popis rubrika (URL-ova).

        Kako bi napravili ispravnu strukturu web stranice, potrebno je:
        1. Popisati usluge/rubrike koje želite imati na svojoj web stranici
        2. Za popisane nazive usluga istražiti što se najviše traži na Google tražilici (tzv. istraživanje ključnih riječi za određenu regiju/jezik), a onda na osnovu toga osmisliti strukturu linkova koji ima smisla, kako za korisnika koji traži neku informaciju, uslugu i/ili proizvod, ali i za nas, koji nudimo tu uslugu ili proizvod.
        3. Za svaku rubriku osmisliti puni naziv linka (npr. www.pvc-stolarija.com/pvc-prozori, www.pvc-stolarija.com/​pvc-ulazna-vrata, itd.), pri tome vodeći računa da ukupni naziv URL-a ne smije (ili ne bi trebao) biti duži od 75 znakova.

      • Nakon što "riješimo" strukturu naše buduće stranice na papiru ili Excel tablici, treba za svaki URL pravilno osmisliti i  definirati neke od najbitnijih elemenata na stranici:
        - meta TITLE tag (dužine maks. 60 znakova)
        - meta DESCRIPTION tag (dužine maks. 160 znakova)
        - H1 naslov, kao i sve ostale naslove kada nam je članak malo duži (H2, H3, itd.)
        - koje slike koristiti za sadržaj rubrike/članka (voditi računa o nazivu slike!) i koji naziv ALT taga uz svaku sliku
        - koliko dugačko napisati sadržaj na određenoj stranici
        - osmisliti strukturu članka, kao i napisati kvalitetan članak koji će korisnici čitati sa zadovoljstvom
        - dizajnerski posložiti elemente, kako bi korisnici koji čitaju naš sadržaj bili što duže na našoj stranici, kako na desktop/laptop uređaju, tako i na mobilnim uređajima, čija statistika posjeta za neke slučajeve prelazi i preko 80% posjeta
        - na koji način povezati rubrike (pomoću tzv. internog linkanja), kako bi vaši korisnici mogli pročitati što više zanimljivih informacija o Vašim uslugama/proizvodima i u konačnici napravili ono što svi želimo... call to action ili običnim riječnikom rečeno kupi/rezerviraj.
      Ako Vam je ovo gore "previše", onda Vas moramo razočarati i reći da je to tek osnova osnova .
      Obratite nam se s povjerenjem i već danas zatražite da analiziramo Vašu stranicu kroz SEO audit.

      Saznaj zašto je bitno analizirati konkurentsku web stranicu u Zadru

      U našoj metodologiji SEO optimizacije, istraživanje konkurencije ide kao 2. korak (nakon SEO audit analize). Razlog zašto je to tako leži u činjenici da je cilj svake SEO optimizacije prestići konkurenciju na tražilicama. S obzirom da je Google #1 tražilica, možemo reći da je cilj biti bolji od konkurencije na Google-u.